torsdag 11 juli 2013

Det där med sömn

Det finns de som påstår att man ska sova på nätterna, och visst håller jag med, men ibland så blir det inte som man har tänkt sig. Jag gick snällt och la mig vid halv 3 sådär tror jag klockan var och snurrade sådär några miljoner varv för att jag inte hittade en bekväm sovställning.
Då var jag sömnig. Nu är klockan 04:40 och det har gått över. Jag klev upp ur sängen igen när de släckte gatlyktorna utanför mitt fönster och gick ut på balkongen och tittade på världen en stund och sedan satte jag mig vid datorn igen.
Jag ska upp om någon timme nu. Lönt att sova eller inte? Värt ett försök kanske.

1 kommentar:

  1. Kanske. Jag har hört mycket gott om att sova på nätterna, det har jag, men det är ju så skönt och lugnt när världen sover, det känns ibland synd att kasta bort den tiden på att sova.

    SvaraRadera